
Proiect Implementat de Agenția „Împreună”
Proiectul Împreună pentru o școală incluzivă are ca scop creșterea nivelului de acces la educație incluzivă de calitate în cadrul a cinci școli localizate în comunități marginalizate și expuse excluziunii sociale din județul Ilfov. Proiectul are o abordare centrată pe elevi, venind în întâmpinarea nevoilor acestora precum: nevoia de a avea ore interactive, de a fi valorificați și încurajați, de a se simți în siguranță la școală, de implicare și consultare, nevoia unei relații sănătoase între cadre didactice – elevi – părinți.
Partenerii Noștri
Proiectul este derulat de Fundația Agenția de Dezvoltare Comunitară Împreună în parteneriat cu Școala Gimnazială nr 1 Pantelimon; Școala Gimnazială nr. 4 Buftea, structură a Școlii Gimnaziale nr. 3 Buftea; Școala Gimnazială Nr. 1 Tunari; Școala Gimnazială nr. 3 Sintești – Vidra, structură a Școlii Gimnaziale Nr. 2 Crețești Vidra; Liceul Tehnologic „Cezar Nicolau”.

Formare
Profesorii și învățătorii din cele cinci școli partenere vor participa la câte 16 ore/tematică în fiecare din cele 4 domenii necesare abordării incluziunii efective a copiilor romi.

Dezvoltarea Curriculum-urilor
Fiecare dintre cele cinci școli partenere va realiza câte un curriculum în vederea dezvoltării unor practici incluzive la nivelul școlilor și le vor pune în aplicare în anul școlar următor în cinci tematici.

Activități Parentale și Schimb de Experiență
În fiecare dintre cele 5 școli partenere, se vor organiza grupe de părinți (romi și neromi), iar aceștia se vor întâlni de aproximativ 2 ori pe lună, pe o perioadă de 12 luni.

Identificarea și Promovarea Modelor Locale de Success
La nivelul fiecărei școli, se va organiza un grup de elevi format din aproximativ 10 persoane care vor identifica persoane resursă la nivel local care pot deveni modele de urmat pentru ceilalți membrii ai comunității.

Activități cu și Pentru Elevi
- Mentorat pentru incluziune și creșterea stimei de sine
- Ziua Internațională a Romilor
- Cerc de jurnalism – revista școlară pe tema incluziunii
- […]
