Activități
Activitatea 1
• În cadrul activităților de mentorat, au fost desfășurate jocuri de cunoaștere, de exprimare a emoției, de câștigare a încrederii. Astfel, au fost realizate jocuri non-formale precum „Autobuzul asemănărilor” și „Unde mă simt în siguranță?”, „Să facem plăcinte împreună”! și „HA!”.
• De asemenea, au fost realizate activităţi referitoare la descoperirea sinelui, a gândurilor proprii, a rolului lor, punându-se accentul pe faptul că fiecare copil este valoros și special. Elevii mentori au căutat să experimenteze cu elevii mentoraţi propriile stări emoționale în situații de respingere sau excludere, prin activități precum: „Cercul” sau „Statuile”, „Cartea mea de vizită”, „Autobuzul asemănărilor”, „Vindecătorul” și „Cât durează un minut”, „Punctul negru”, „Nu lăsăm pe nimeni în grupul nostru”.
• În urma acestor activități, elevii au înțeles că există și asemănări și deosebiri între oameni și că trebuie să ne acceptăm unii pe alții.
Activitatea 2
• În fiecare dintre cele 4 școli s-au desfășurat activități parentale cu scopul de a dezvolta relația dintre școală și părinți. La începutul proiectului, cei mai mulți dintre profesori identificau ca principal factor negativ în abandonul școlar și rezultatele școlare slabe, lipsa de implicare a părinților în procesul educativ. Astfel, cea mai mare provocare a profesorilor implicați a fost aceea de a organiza aceste activități parentale pe diferite teme: cunoaștere, relația cu școala, relații cu copiii.
Activitatea 3
• Proiectul a încurajat o atitudine naturală şi o cultură a incluziunii, oferindu-le acestora atât instrumentele necesare desfăşurării de activităţi care pot avea impact asupra elevilor şi părinţilor, cât şi posibilitatea de a interacţiona cu ceilalalţi colegi din celelalte şcoli, făcând schimb de informaţii şi de metode şi tehnici de lucru care pot duce la combatarea discriminării rasiale şi a segregării.