Activități
1. Stabilirea regulilor de grup
• Cei 6 tineri au cunoscut elevii din clasele V-VIII din Şcoala nr. 26, punând bazele unei relaţii bazate pe respect şi prietenie prin intermediul jocurilor de cunoaştere. Astfel, am stabilit regulile de grup, dar şi sancţiunile ce urma să facem pe parcursul următoarelor întâlniri.
2. Workshopuri cu elevii
• Familiarizarea celor 30 de elevi cu termeni precum cetăţenia europeană, drepturile şi responsabilităţile lor ca şi cetăţeni europeni. Pe parcursul a două workshopuri, elevii au învăţat care sunt drapelele ţărilor membre ale Uniunii Europene, precum şi câteva informaţii generale despre ţările membre, dar şi ce presupune calitatea lor de cetăţean european. • Am pus accentul pe participarea activă în comunitate a tinerilor. În prima întâlnire din cadrul acestei activităţi, elevii au fost împărţiţi pe grupe şi au avut sarcina de a-şi imagina comunitatea în care ei ar vrea să trăiască. • Prin intemediul unor filmuleţe, copiii au avut ocazia de a vedea acţiunile altor tineri, realizând astfel că este posibil ca şi ei să se implici în comunitate. De asemenea, elevii ne-au vizitat pentru a vedea unde lucrăm şi a ne cunoaşte şi ceilalţi colegi. • Li s-au prezentat elevilor concepte precum discriminare, grupuri etnice şi multiculturalism. Pe parcursul a patru workshopuri participanţii s-au familiarizat cu noile noţiuni şi au avut ocazia să prezinte ceea ce ştiu ei despre cuvinte precum etnie sau discriminare. • Elevii din Şcoala nr. 26 au avut ocazia să se familiarizeze cu ceea ce înseamnă ecologia, efectele poluării şi cum pot ajuta la păstrarea unui mediu cât mai sănătos pentru ei şi cei din jur. De asemenea, au avut şi ocazia să pună în practică ceea ce au învăţat şi au făcut curat în clase. • În cadrul activităţii cu numărul şase, pe parcursul a opt întâlniri, prin intermediul metodelor de educaţie non-formală cei 30 de elevi din Şcoala nr. 26 au reuşit să-şi dezvolte abilităţile de viaţă. Prin intermediul testelor de personalitate, elevii şi-au descoperit defectele şi calităţile, au reflectat asupra acestui aspect şi au conştientizat că se pot dezvolta personal, dar şi profesional dacă îşi doresc acest lucru. • Activitatea şapte şi-a propus să crească stima de sine a elevilor romi şi neromi din Şcoala nr. 26. Am decis că putem îndeplini cu succes această misiune prin prezentarea unor modele de succes.
3. Prezentarea rezultatelor
• Au fost alese 13 şcoli în care au fost prezentate rezultatele proiectului şi principalele activităţi. Prin această campanie ne-am propus să familiarizăm şi alţi elevi cu programul Tineret în Acţiune şi cu posibilităţile pe care acest program le oferă tinerilor. Cei care au avut iniţiativă şi ne-au răspuns la întrebări, au primit materialele promoţionale ale proiectului (tricouri, şepci, insigne, carneţele, pixuri), încurajând astfel participarea activă.